Alla inlägg under juni 2014

Av Liselott - 11 juni 2014 12:24

Jag har fått lite bilder på några av valpisarna efter Spex och Hilda och de är så söta. Alla verkar ha funnit sig tillrätta i sina nya hem och jag har fått några nya vänner på FB vilket är jättekul då jag kan följa de små liven och se vad det blir av dom som stora. Vad det blir för individer och om någon blir lik Spex eller inte. Det ska bli jättekul att följa dom i livet.


Här är bider på FS Fandango "Leo" som har blivit norsk gutt:

   


   


Och lilla söta FS Samba har blivit danska och heter Samba som tilltalsnamn.


       


Och lille FS Bolero "Simba" bor i Göteborg.

                


Visst är dom fina valparna. Lilla Rumba "Molly" har jag inte fått tag i än, men kommer förhoppningsvis träffa henne i september.


FS Reggie "Ruben" får en egen sida för han har varit och hälsat på mig så han kommer med i nästa inlägg.




Av Liselott - 9 juni 2014 13:30

Idag var det riktigt mysigt och roligt att träna hund vid vattnet. Vi åkte till Bjursjön och det var verkligen varmt och skönt. Hundarna tyckte nog att det var väldigt skönt att få vara i vattnet en del också och de verkade ha lika roligt som vi hade.


Vi gjorde stationer idag, en med vatten, en med markering på land, en linjetag/dirigering och en med linjetag/dirigering med närsök. Sen fick vi välja som vi ville och så turades vi om med alla hundarna.


Spex vi se en vattenmarkering och sen gick vi ca 5 m och så fick han se en dubbelmarkering på land. Efter det vånde vi åter till vattnet och så fick han ta den markeringen först. Sen tillbaka till dubbelmarkeringen på land och ta dom. Han är urkass på att komma ihåg markering nr två på land efter de andra så detta körde jag flera gånger tills det fungerade bra. Till slut gick det perfekt och då slutade vi med dom stationerna.


De andra stationerna med linjetag gick inte heller klockrent idag och jag förstog inte varför. Förstår ff inte varför, men det var väl en sån dag.


Vi fikade en stund också och då kom det en gubbe och bara satte sig med oss och bara la andesig i och började styra upp vårt samtal. Mycket irriterande när folk gör så och då kan jag inte vara trevlig. Man gör bara inte så. Han hade varit hos oss en sväng innan och då skulle han bada näck, men då gick vi för att byta hundar. Gunnar och Marie skulle byta till de gamla hundarna och jag ville inte vara kvar med gubben så jag och Spex gick med. Då följde han med också och badade gjorde han inte. Knepig typ.


Annars hade vi en toppendag som jag avslutade med att bada själv. Det var otroligt skönt i vattnet och när jag väl kommit i så var det svårt att ta sig upp. Vilken lyx att ha det så här bra. Det pratar jag och Marie ofta om och det tål att upprepas för att man ska förstå hur bra man har det. Och detta hoppas jag vi kommer att göra om ofta.


     

Av Liselott - 8 juni 2014 12:45

Ruben med matte Anneli och husse Jesper var och hälsade på oss nu i helgen. Han är för fin och det ska bli så roligt att få följa denna lille individ och se vad det blir av honom då han är efter Spex. Han bor ju nära och jag kommer att få se honom ofta. Vi ska ha lite valpkurs ihop med golden Wilson och hans matte Susanne också så vi kommer att träffas en hel del. Hoppas jag.


Här kommer lite bilder på Ruben och Spex är med emellanåt.


                           

Ovido - Quiz & Flashcards