Direktlänk till inlägg 25 april 2015

Tjp i Dalsland

Av Liselott - 25 april 2015 21:45

Vi har anordnat vårt andra tollingjaktprov jag och Håkan Linde. I år hade vi det i Dalsland då det är sällan det finns några prov dår omkring. Förra året var vi ju i Mariestad.


Håkan höll i allt det praktiska, alltså var han provledare, och jag var kommisarie. Man lär sig lite varje år och det är roligt. Att hålla prov med Håkan är trevlig och enkelt.



Jag och Spex åkte upp en dag och vi kollade på provplatsen. En jättetrevlig mark med mycket möjligheter att anordna prov i alla dess former och klasser. Håkan hade ett upplägg och efter lite snack ihop så fick vi till ett riktigt bra och roligt upplägg i både Nkl och Ökl. 


Efter några dagar så åkte Gunnar och Titti, domarna, dit och då blev det en helt annan plats för man ska undivka att ha båt på proven. Därför blev det en annan pöl, men det blev riktigt bra prov där också i båda klasserna. 


8 startande blev det. Ett första pris i båda klasserna och det var roligt. Vi hade tur med vädret och precis när vi var klara så började regnet att ösa ner. Jag var tvungen att testa vattendelarna med Spex och han fixade dom bra. 


Vi får se om det blir något mer prov nästa år, men nu har vi ju börjat få kläm på allt så det vore roligt att ordna prov då också och då kanske vi kan ha alla klasserna nu när vi får ha elitprov på våren också. Vi får se.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liselott - 2 december 2015 19:52


Det går sin gilla gång här hemma. Jag läser till distriktssköterska på halvfart och jobbar heltid samtidigt. Det innebär att jag hinner inte med så mycket annat just nu. Spex får inte så mycket av mig som jag hade önskat, men jag tror att han är rätt...

Av Liselott - 25 oktober 2015 19:45

Vi har varit i Hishult idag och jag gillar Hishult. Det har hittills gått rätt så bra för oss där, om vi ska tänka jaktprov. Och det kan vi göra idag, tänka jaktprov alltså. Vi kom med som 6e reserv och vi fick beskedet igår fredag. Jag gav aldrig up...

Av Liselott - 12 september 2015 23:00

Vi har fått ytterligare ett 3e pris i Elitklassen B retrieverjaktprov och jag är stolt och glad över det. Och över Spex. Domare var Leif Asp och honom tyckte jag om. Att senare höra att han har noll tolerans på ljud känns bättre än någonsin att visa ...

Av Liselott - 22 augusti 2015 23:15

Vi har startat på vårt första elitprov på dummies, och det var inte vår grej. Det fanns inte tillräckligt med motivation för att göra ett tillräckligt bra arbete på vatten och han lyssnade inte alls på mig där. Det var ett jättetrevligt och roligt pr...

Av Liselott - 1 augusti 2015 23:30

Vilken trevlig långhelg med sällskap av tollarvänner. Jag och Spex åkte upp på onsdagen innan för det är så skönt att kunna ta det lugnt några dagar innan. Jag hade bokat en stuga i Timmerbyn, men när jag kom fram så hade dom ändrat boende för mig. D...

Ovido - Quiz & Flashcards