Direktlänk till inlägg 2 december 2015

Lite om mycket

Av Liselott - 2 december 2015 19:52

Det går sin gilla gång här hemma. Jag läser till distriktssköterska på halvfart och jobbar heltid samtidigt. Det innebär att jag hinner inte med så mycket annat just nu. Spex får inte så mycket av mig som jag hade önskat, men jag tror att han är rätt så nöjd med livet ändå. Jag försöker att hinna gå mer långa promenader nu när jag inte har lika ont i mina fötter som jag har haft. Plantar faciten börjar ge med sig och det är skönt. Vågar inte överbelasta för mycket än, men det är ljuvligt skönt att kunna börja gå ut i skogen igen. På med pannlampa och reflexsele på Spex och så ut i skogen. Det är ljuvligt. 


Jag fick göra om första kursens tenta, men det ser jag som en lärdom. Det var ju länge sedan som jag läste sist och jag kommer inte ihåg så mycket så det bekymmrar mig inte så mycket. Nu väntar jag på besked efter jag har ordbajsat om den lite. Jag har praktiserat i två omgångar på hemvården i Vänersborg och har världens bästa handledare i dsk Ulrika. Det är roligt att vara där och dagarna går fort när jag är där. Jag ska iväg i morgon också. Tyvärr så visste jag inte om den här omgången praktik när jag la schemat så jag har fått sprida ut praktikdagarna på 4 veckor istället för på två. Det är mycket nu med arbete, föreläsningar och praktik och jag hoppas att jag orkar med det. 


Inte är det lättare när vårdförbundet har sagt upp avtalet med arbetsgivaren så vad jag vet nu så har jag bara schema till sista januari -16. Vi ska gå ifrån poängmodell och rörlig schema för att få ett fast schema med AB14. Kasst är det! Verkligen kasst för det förstör så mycket. Vårdförbundet vill nå målet att vi ska få 36-timmars vecka, men vägen dit kommer bli kaotisk. Vi kommer att få raster och fast schema från 1/2-16 och det vill vi inte ha. Fast efter APT idag så kan det hända att vi får behålla vårt schema vi lagt fram till 16/3-16 och det hoppas jag vi får göra. Den som lever får se. 


Jag och Spex har varit på flera andjakter den här hösten och Spex har varit fantasktiskt duktig och fått mycket beröm. Snacka om att vara stolt över sin tollare. 

 

Här är från provet i Hjo. En blöt liten mannen. Vi har jagat rätt så mycket och en dag var vi och jagade på ett ställe på förmiddagen, och sen till ett annat ställe på eftermiddagen och kvällen. Men då var han trött på kvällen och han var så speedad när vi kom hem så han hade svårt att koppla av. Men när han väl gjorde det sen så......Han är verkligen en duktig viltfinnare och han tar mina tecken och signaler fantastiskt bra. Det enda negativa på dessa jakter är att han är inte tyst. Han piper så jag kan bli tokig på honom. Som tur är så gör han itne det på prov, att han särskiljer prov och praktisk jakt och det är tur det.  


Jag har pyntat inför 1 advent och det är alltid lika mysigt med lite ljus i fönstren när det är så mörkt och tråkigt utanför. 


Vad har mer hänt? Just nu kommer jag inget på. Roger och jag ska på 2 julbord i december och vi ska ett till med mitt jobb. Det ska bli roligt att åka med Rogers arbetskamrater för dom har jag inte träffat ordentligt än, han har ju börjat på ett nytt ställe. Nu är han försäljare. 


Vi skrivs igen! Ha det så gott tills dess. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liselott - 25 oktober 2015 19:45

Vi har varit i Hishult idag och jag gillar Hishult. Det har hittills gått rätt så bra för oss där, om vi ska tänka jaktprov. Och det kan vi göra idag, tänka jaktprov alltså. Vi kom med som 6e reserv och vi fick beskedet igår fredag. Jag gav aldrig up...

Av Liselott - 12 september 2015 23:00

Vi har fått ytterligare ett 3e pris i Elitklassen B retrieverjaktprov och jag är stolt och glad över det. Och över Spex. Domare var Leif Asp och honom tyckte jag om. Att senare höra att han har noll tolerans på ljud känns bättre än någonsin att visa ...

Av Liselott - 22 augusti 2015 23:15

Vi har startat på vårt första elitprov på dummies, och det var inte vår grej. Det fanns inte tillräckligt med motivation för att göra ett tillräckligt bra arbete på vatten och han lyssnade inte alls på mig där. Det var ett jättetrevligt och roligt pr...

Av Liselott - 1 augusti 2015 23:30

Vilken trevlig långhelg med sällskap av tollarvänner. Jag och Spex åkte upp på onsdagen innan för det är så skönt att kunna ta det lugnt några dagar innan. Jag hade bokat en stuga i Timmerbyn, men när jag kom fram så hade dom ändrat boende för mig. D...

Av Liselott - 9 juni 2015 23:15

Vi var 4 stycken som åkte till Skåne för att träna för Jens Palmqvist och han är så jäkla bra. Alltid lika lärorokt och roligt. Det var jag & Spex, Marie & Mia, Gunnar & Plexus och Håkan & Lizza som tränade ihop. En eftermiddag, en kväll med god mat ...

Skapa flashcards