Direktlänk till inlägg 15 november 2012

Lite av varje den senaste veckan

Av Liselott - 15 november 2012 19:33

Det har varit mycket sen en vecka tillbaka. Mycket arbete och mycket trevliga saker. Vi börjar med torsdagen som jag jobbade på 9350 med Patrik. Direkt efter jobbet hade vi avtackning av Gerd som gått i pension. Alltså en arbetskamrat. Vi åt god mat och skrattade åt de tal och den sången som framfördes under kvällen. Mycket trevlig med god mat och god stämning. Fast god stämning bland mina arbetskamrater är det inga problem med. Det är lätt att skratta i det gänget. Och det behöver vi i massor emellanåt.


På fredagen åkte jag ju till Titti, en mycket trevlig dag i Lerum med en god vän. Det skrev jag om i inlägget innan.


Lördagen bestog av arbete på 7220 med Frasse och vi hade en lugn dag. En tur till Sahlgrenska Göteborg bara och sen lugnt.

Direkt efter jobbet, slapp jobba över idag också, till Broby struts där Götene BHK hade sin höstaktivitet. Det var struts på schemat, som smakade mycket gott, och sen kaka bakad på strutsägg. Där emellan var det musiksquiss frågetävling. Inte min grej. Tack vare goda lagkamrater kom vårt lag tvåa. Det blev inte sent denna kväll för morgondagen skulle ägnas åt att sitta i en ambulans igen.


Söndag jobb på 9310 med Mia. VI fick börja med att åka till Skövde för att byta till utbytesbil 9040 då 9310 inte löd gasen och så kan vi ju inte färdas i en ambulans. Vi måste ju komma fram då vi trampar på gasen. Resten av dygnet var som ett normalt arbetspass. Lite pyssel hela tiden nästan, men vi han äta emellan resorna.


Måndag sov jag. På kvällen åkte jag till Lidköpings BHK och tränade lydnad med Spex. Det blev en rolig träning. Avslappnad och rolig. Vi lekte och hade det roligt både jag och lille mannen.


Tisdag arbete igen, denna gång på 9350 med Stefan, som hade ont i ryggen. Inte heller idag behövde vi arbeta över. Gött!

Direkt efter var det dags för KUL-möte i Skövde på BHK med distriktet. Intressant, men inget nytt på fronten direkt. Det var antagligen mitt sista möte för Götene BHK som HUS-representant. Känns konstigt, men ska bli skönt.

Var sen trött när jag kom hem och stupade i säng.

Och så Onsdag arbete igen på 9350, denna dag med Åsa. Vi åkte nästan hela dagen. Hade mycket att göra och vi avslutade vårt arbetspass med att skriva en avvikelse på en konstig tur vi hade med ett barn. Får se vad som händer efter den.

När vi kom till Lidköping gick jag på 9310 för Patrik några timmar. Då med Perry. Vi fick åkta till Skövde för min tredje gång på 5 dagar för att byta bil till 9020. Trist! Och jag var trött, men det fick gå. När vi kom tillbaka så fick vi resa direkt, men jag hade sån tur så Patrik hade kommit tillbaka och jag kunde åka hem. Så skönt så! Åkte hem till Roger, tog en medicindrink och stupade i säng. Trött!


Idag torsdag. Förkyld. Trodde jag skulle åka på maginfluensa också, men det blev inget av det. Åkte till klubben oh tränade lite lydnad med Britt-Marie. Få se om jag åker och tävlar på sördag eller inte. Vi är inte färdiga på långa håll. Behöver hela vintern för träning så at tvi kan tävla till våren. Vi får se vad det blir. Hem och kurerade min förkylning.


Så här har jag haft det den senaste veckan. Nu ledig fram till tisdag.

 
 
Ingen bild

Sus

16 november 2012 08:03

Hoppas du piggnat till! Njut av ledigheten!
Sköt om dig!

Liselott

16 november 2012 12:55

Tack Sus! Trevlig helg på dig dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liselott - 2 december 2015 19:52


Det går sin gilla gång här hemma. Jag läser till distriktssköterska på halvfart och jobbar heltid samtidigt. Det innebär att jag hinner inte med så mycket annat just nu. Spex får inte så mycket av mig som jag hade önskat, men jag tror att han är rätt...

Av Liselott - 25 oktober 2015 19:45

Vi har varit i Hishult idag och jag gillar Hishult. Det har hittills gått rätt så bra för oss där, om vi ska tänka jaktprov. Och det kan vi göra idag, tänka jaktprov alltså. Vi kom med som 6e reserv och vi fick beskedet igår fredag. Jag gav aldrig up...

Av Liselott - 12 september 2015 23:00

Vi har fått ytterligare ett 3e pris i Elitklassen B retrieverjaktprov och jag är stolt och glad över det. Och över Spex. Domare var Leif Asp och honom tyckte jag om. Att senare höra att han har noll tolerans på ljud känns bättre än någonsin att visa ...

Av Liselott - 22 augusti 2015 23:15

Vi har startat på vårt första elitprov på dummies, och det var inte vår grej. Det fanns inte tillräckligt med motivation för att göra ett tillräckligt bra arbete på vatten och han lyssnade inte alls på mig där. Det var ett jättetrevligt och roligt pr...

Av Liselott - 1 augusti 2015 23:30

Vilken trevlig långhelg med sällskap av tollarvänner. Jag och Spex åkte upp på onsdagen innan för det är så skönt att kunna ta det lugnt några dagar innan. Jag hade bokat en stuga i Timmerbyn, men när jag kom fram så hade dom ändrat boende för mig. D...

Ovido - Quiz & Flashcards