Direktlänk till inlägg 27 november 2012

Höstdvala

Av Liselott - 27 november 2012 21:07

Det händer inte mycket alls just nu. Jag har hamnat i någon slags koma känns det som och vill inte och orkar inte mycket alls. Kanske blir så efter en intensiv säsong med både jaktprov och lydnadsprov med mycket träningstimmar bakom. Det har varit roligt och jag ser fram emot nästa säsong, men just nu behöver jag dvalan.


Spex har inte samma behov som jag. Han är väldigt rastlös och har gått upp lite i vikt för att vi inte tränar lika mycket som vanligt och det är faktiskt lite synd om honom just nu. Han vill massor, men inte hans matte.


Idag var vi i Mariestad och tränade lite lydnad, men det räcker inte alltid till för honom. Han vill mer, så mycket mer. Tror han saknar jakten, träningen. Får nog ta tag i den lite snart. Göra något roligt iaf.

Vår träning idag bestog av fria följet. Ett steg i taget. Vi har nästan börjat om med det momentet och tränar några minuter då och då inomhus. Det ska bli bra någon gång. Idag tränade vi ff i ca två minuter.


Sen tragglade vi mellan apporteringsdirigering och rutan. När rutan gick bra tog vi apporteringen och så bytte vi igen. Det gick över förväntan. Jag kör med hela kroppen som tecken nu tills det sitter till 110% och så att vi ska ha det roligt och få upp tempot när han blir säkrare på det hela.


Det sista körde vi snabba upptag med träapporten. Jag satte honom, gick ifrån, la apporten och sen kallade jag in så att han får plocka upp apporten i farten till mig.


Sen lekte vi massor däremellan och bara hade roligt. Blev ett bra träningstillfälle faktiskt.


Innan dess var vi hos Lena med hundarna. De har blivit tre stycken. Lilla Våffla har flyttat till dom från Tyskland. Så söt så. Och en riktigt liten piraya som valpar ska vara, men hon charmade mig totalt. Blev lite sugen på valp faktiskt. Men bara lite. Ska bli spännande att följa hennes uppväxt och utveckling.


Annars har det inte hänt mycket alls. Vet inte ens vad jag ska skriva på bloggen så det får räcka så här för nu. Ha det bra alla!


Jo! Kom på en sak. Hade nog mitt sista HUS-möte igår. Jag och Susanne ska lämna över till två bra unga fräscha tjejer med mycket nya idéer och energi till att genomföra dom. Det blev ett bra möte och jag har faktiskt nästan 3 månader kvar att sitta som sektorledare, men det känns som man går på reserven just nu. Ska bli jätteskönt att lämna över till Natalie och Nina. Istället ska jag ingå i valberedningen på Götene BHK och det känns lagom just nu.

Blir nog jättebra allting.


Nu skriver jag hej då på er för denna gång.

 
 
Ingen bild

Sus

28 november 2012 12:48

Blir nog lite sparlåga efter en hektisk säsong!
Men snart har du nog hittat energin igen ska du se!

Kram kram

 
Jennie

Jennie

29 november 2012 07:28

Hej där!

Känner igen det där med dvala:) Kan vara skönt att vila ibland med! Kramen

http://www.tollarna.weebly.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liselott - 2 december 2015 19:52


Det går sin gilla gång här hemma. Jag läser till distriktssköterska på halvfart och jobbar heltid samtidigt. Det innebär att jag hinner inte med så mycket annat just nu. Spex får inte så mycket av mig som jag hade önskat, men jag tror att han är rätt...

Av Liselott - 25 oktober 2015 19:45

Vi har varit i Hishult idag och jag gillar Hishult. Det har hittills gått rätt så bra för oss där, om vi ska tänka jaktprov. Och det kan vi göra idag, tänka jaktprov alltså. Vi kom med som 6e reserv och vi fick beskedet igår fredag. Jag gav aldrig up...

Av Liselott - 12 september 2015 23:00

Vi har fått ytterligare ett 3e pris i Elitklassen B retrieverjaktprov och jag är stolt och glad över det. Och över Spex. Domare var Leif Asp och honom tyckte jag om. Att senare höra att han har noll tolerans på ljud känns bättre än någonsin att visa ...

Av Liselott - 22 augusti 2015 23:15

Vi har startat på vårt första elitprov på dummies, och det var inte vår grej. Det fanns inte tillräckligt med motivation för att göra ett tillräckligt bra arbete på vatten och han lyssnade inte alls på mig där. Det var ett jättetrevligt och roligt pr...

Av Liselott - 1 augusti 2015 23:30

Vilken trevlig långhelg med sällskap av tollarvänner. Jag och Spex åkte upp på onsdagen innan för det är så skönt att kunna ta det lugnt några dagar innan. Jag hade bokat en stuga i Timmerbyn, men när jag kom fram så hade dom ändrat boende för mig. D...

Ovido - Quiz & Flashcards