Direktlänk till inlägg 31 december 2012

Årets sista dag idag

Av Liselott - 31 december 2012 10:32

Jag har inte skrivit något på länge för det har inte funnits något att skriva om. Vi har haft en väldigt lugn månad, alldeles för lugn, och det känns ff inte som om jag har lust att börja träna. Så tråkigt det känns. Måste ta tag i det hela nu och rycka upp mig. Har ju lite att se fram emot ändå nu nästa år.

Titti kommer ju en dag i januari, jag ska till Jessica med Triss för att träna lydnad för Niina Svartberg, jag och Annika ska ev träna ihop för Anita Norrblom om hon har tid för oss, och det kommer att komma så mycket mer träningar, det vet jag.

Sen ska jag och Spex åka på My Dog för att stå med i rasmontern och för att shoppa loss och det ser jag fram emot.


Vi har faktiskt varit och tränat med Bea och Yra. Vi ska försöka hjälpa dom att komma igång med jakten och det är roligt att dom vill träna just jakten. Yra är inte året än så det är en bra tid att komma igång att träna in de olika momenten. Dom kommer att bli duktiga och Bea tar till sig vad man försöker lära ut och det är jätteroligt.


Vi har haft en jättebra julhelg. Fast jag har jobbat två av tre dagar så har det varit en bra jul. På julafton kväll var vi hos min brors familj och Bettans sida var också med och vi hade det jättetrevligt och roligt.

På juldagen var vi hos Rogers föräldrar och vi bara slappade och åt gott. En mycket trevlig dag.

och på annandagen erbjöd jag mig att jobba då det var sjukdomar på jobbet. Det var helt frivilligt då jag har varit och är ledig mycket i december och det har varit är ff skönt att få pusta lite. Behövde nog ladda batterierna inför nästa år.


Det som hänt under ledigheten är inte mycket. Jag och Roger har varit iväg  och letat efter möbler, en mediabänk då vi köpte oss en ny TV i julklapp till oss. Vi har haft tjockTV ända till nu och det ville aldrig gå sönder och nu ledsnade vi och gjorde oss av med den ändå. Och det ena drar med det andra så alltså behövde vi en nu mediabänk, som det  heter idag. Och jag blev störtförälskad i ett prydnadsskåp som jag köpte. Aldrig att jag brukar lägga dyra pengar p onödiga saker, men det gjorde jag då, och är väldigt nöjd med den affären. Kul!


Här nedan kommer lite bilder från vår jul.

 

Våran gran var vi och hämtade på egna marken i år och det blev vi jättenöjda med. Den blev fin.


Vårt allra första pepparkakshus.  Vi har aldrig gjort något eget pepparkakshus förut och inte i år heller. Detta vann vi på ett julbord i gårdspuben på Siggesgården. Det är jättefint.


 

Vår egen tomte. Visst är han fin.


Min Amaryllis som jag sparat en lök från förra julen för att se om jag kunde få den att blomma igen. Och det fick jag.


 

Vårt julgodis som vi ställde ut för att stelna, men vi såg aldrig att det börjat snöa.


Spex fick en julklapp av bästa Kråkan. Och han älskade sin Gubbis direkt från början.


 

Kul att få en pepparkaksgubbe just när den är i hetluften. Perfekt! Och Spex gillar den massor. Tack finaste Kråkan för att du tänker på Spexen.


 

Och en fin julgrupp.


Nu vill vi alla önska er alla ett Gott Nytt År! Ha det så bäst vad ni än hittar på så ses vi år 2013.  

 
 
Ingen bild

malin keno iver

1 januari 2013 19:21

Verkar som året kommer bli bra för er del! God fortsättning!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liselott - 2 december 2015 19:52


Det går sin gilla gång här hemma. Jag läser till distriktssköterska på halvfart och jobbar heltid samtidigt. Det innebär att jag hinner inte med så mycket annat just nu. Spex får inte så mycket av mig som jag hade önskat, men jag tror att han är rätt...

Av Liselott - 25 oktober 2015 19:45

Vi har varit i Hishult idag och jag gillar Hishult. Det har hittills gått rätt så bra för oss där, om vi ska tänka jaktprov. Och det kan vi göra idag, tänka jaktprov alltså. Vi kom med som 6e reserv och vi fick beskedet igår fredag. Jag gav aldrig up...

Av Liselott - 12 september 2015 23:00

Vi har fått ytterligare ett 3e pris i Elitklassen B retrieverjaktprov och jag är stolt och glad över det. Och över Spex. Domare var Leif Asp och honom tyckte jag om. Att senare höra att han har noll tolerans på ljud känns bättre än någonsin att visa ...

Av Liselott - 22 augusti 2015 23:15

Vi har startat på vårt första elitprov på dummies, och det var inte vår grej. Det fanns inte tillräckligt med motivation för att göra ett tillräckligt bra arbete på vatten och han lyssnade inte alls på mig där. Det var ett jättetrevligt och roligt pr...

Av Liselott - 1 augusti 2015 23:30

Vilken trevlig långhelg med sällskap av tollarvänner. Jag och Spex åkte upp på onsdagen innan för det är så skönt att kunna ta det lugnt några dagar innan. Jag hade bokat en stuga i Timmerbyn, men när jag kom fram så hade dom ändrat boende för mig. D...

Ovido - Quiz & Flashcards