Direktlänk till inlägg 16 februari 2013

Lite av varje

Av Liselott - 16 februari 2013 19:29

Nu är det en sån här "döperiod" då man inte gör så mycket. En del är inplanerat, men inte i februari månad. Nu tränar vi på de små detaljerna som stegförflyttningar i fria följet. Ja, hela fria följet för där är vi inte så pass bra än som jag vill att vi ska vara. Även fjärrdirigeringen har vi börjat om från början för att det ska bli så bra som möjligt tills vi är startklara.

Det andra underhåller vi och finslipa en del på för det finns alltid något att träna på i eliten lydnad. Man blir nog aldrig helt färdig där.


I jakten finslipar vi på dirigeringarna där jag har svårt att rikta honom och Spex svårt att ta mina tecken, men det går framåt. Det är roliga saker att träna på.


Jag ska åka och träna för jaktinstruktör i mars och i april och det blir för samma instruktör som jag får på klanhelgen i juli. Hoppas bara jag och Spex trivs med honom när vi ska ses många gånger.


Jo, det blir mer träning för instruktör i lydnaden också. Ska åka med Britt-Marie, min träningskompis, i april och få sig en genomkörare igen och det ska bli roligt att åka till någon ny människa och höra vad vi kan lära oss för nytt och nyttigt.


Inte att förglömma så kommer ju Titti och Malin till mig i början på mars för gemensam träning och dom har alltid något matnyttigt att komma med i både jakten och lydnaden. Den dagen ser jag fram emot och det ska bli jättetrevligt.


Sen har jag suttit med mitt schema som ska vara inlagt senast imorgon, eller på måndag, och det är inte så roligt att lägga det. Jag kan inte åka på alla aktiviteter som jag vill för tiden räcker inte till. Vi ska jobba så mycket helger och det är inget roligt alls. Och jag orkar inte med ett fullspäckat schema hela veckorna längre för jag har varit jättetrött i vinter efter förra året. Det är väldans roligt att göra mycket, men det tar en del på krafterna också så jag har fått prioritera lite i vår.

Vet ju inte om vi blir färdiga med lydnaden heller så det kanske löser sig med mitt fritidsschema. Vem vet vad morgondagen har att erbjuda.


Vad har vi då gjort den senaste tiden. Förra lördagen var det årsmöte på klubben och jag blev avtackad från HUS och det kändes bra. Detta, eller för år 2012 hade jag inga resultat att komma med så vi fick inga priser. Det var inte så många som lämnat in ang lydnaden i år så det gäller att ta nya tag år 2013 så att man kanske kan få något litet pris nästa årsmöte. Det är målet, sen om man når det eller inte är en annan 5a.  


Samma dag innan årsmötet var jag och Spex på långpromenad med mor och faster och så fsters hund Kanja. Det var jättemysigt och vi hade fika med oss.

   

Natrurligtvis ska hundarna också ha sitt.


I torsdags var jag och Britt-Marie och tränade lydnad ihop. Hon är jättebra på att hjälpa och se och komma med tips. I fria följet måste jag skärpa mig för är inte jag säker på mig själv och min hund så blir det katastrofalt dåligt så där har jag att jobba med. Och resten av programmet blir ju också lidande om vi inte kan få till det momentet. Men det ska vi få. VI jobbar hårt på det iaf.

Annars gick det över förväntan. Mycket börjar sätta sig och Spex vet vad det handlar om och det är roligt att se utvecklingen när den går åt rätt håll.


Sen har jag jobbat och så har jag varit magsjuk. Det började i torsdags med ont i magen och sen kräktes jag. Ingen diarrée, men feber istället. Då var det inte mycket med mig. Sov i soffan hela natten mellan torsdag och fredag och det brukar jag inte kunna göra. Var bättre på fredagen, men klen och hade inget sug efter mat. Idag är det bättre och jag har varit hungrig hela dagen, men inte haft den rätta styrkan än. Det kommer nog imorgon.

 
 
Jennie

Jennie

19 februari 2013 07:20

Vad duktiga ni är på att träna! Ni kommer bli svårslagna på tävlingsbanorna i år...

http://www.tollarna.weebly.com

 
Ingen bild

malin keno iver

19 februari 2013 20:05

Kuuul att ses snart!! Roligt att slipa på lydnaden, ni blir grymma sen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liselott - 2 december 2015 19:52


Det går sin gilla gång här hemma. Jag läser till distriktssköterska på halvfart och jobbar heltid samtidigt. Det innebär att jag hinner inte med så mycket annat just nu. Spex får inte så mycket av mig som jag hade önskat, men jag tror att han är rätt...

Av Liselott - 25 oktober 2015 19:45

Vi har varit i Hishult idag och jag gillar Hishult. Det har hittills gått rätt så bra för oss där, om vi ska tänka jaktprov. Och det kan vi göra idag, tänka jaktprov alltså. Vi kom med som 6e reserv och vi fick beskedet igår fredag. Jag gav aldrig up...

Av Liselott - 12 september 2015 23:00

Vi har fått ytterligare ett 3e pris i Elitklassen B retrieverjaktprov och jag är stolt och glad över det. Och över Spex. Domare var Leif Asp och honom tyckte jag om. Att senare höra att han har noll tolerans på ljud känns bättre än någonsin att visa ...

Av Liselott - 22 augusti 2015 23:15

Vi har startat på vårt första elitprov på dummies, och det var inte vår grej. Det fanns inte tillräckligt med motivation för att göra ett tillräckligt bra arbete på vatten och han lyssnade inte alls på mig där. Det var ett jättetrevligt och roligt pr...

Av Liselott - 1 augusti 2015 23:30

Vilken trevlig långhelg med sällskap av tollarvänner. Jag och Spex åkte upp på onsdagen innan för det är så skönt att kunna ta det lugnt några dagar innan. Jag hade bokat en stuga i Timmerbyn, men när jag kom fram så hade dom ändrat boende för mig. D...

Ovido - Quiz & Flashcards