Direktlänk till inlägg 21 december 2013

Lite av allt

Av Liselott - 21 december 2013 21:03

Det blir inte så mycket skrivet nu för tiden för det händer inte så jättemycket. Fast ändå är det någonting hela tiden, och det är ju kul. Ska försöka komma ihåg vad som hänt sen sist.


Vi har varit i Göteborg på en mysig hotellweekend med Peter och Ros-Marie Kron. Vi tog tåget och det var riktigt skönt att bara sitta och slappa fram och tillbaka från storstaden. Och vi hade tur som fick sitta för det var massor av folk från Skövde till Göteborg och jag undrar hur många dom får ta med egentligen.

Vädret var inte det bästa, det regnade och blåste till och ifrån hela helgen. När vi gick på Haga så var det svårt att gå med paraplyer bland alla andra med paraply. Sen verkade alla vara på Nordstan så där blev vi inte länge för det var alldeles för mycket människor på ett ställe för vår smak.

På kvällen var vi på Liseberg och det var en höjdare. Då regnade det inte och vi gick bara omkring och njöt av allt det vackra.

Söndagen började med en långfrukost och sen strosade vi bara omkring tills tåget gick hem igen. Vi tog en fika innan tåget gick och det var så gott med lite sött efter den mastiga hotellfrukosten. Och det var skönt att komma hem igen. Vi var och hämtade Spex som varit hos mattefar och mattemor och han hade också haft det jättebra med flera långpromenader som han älskar. Perfekt!


Vi har tränat jakt, jag, Gunnar och Marie och Ingrid med Paddy var med för första och det var kul. Som vanligt hade vi tur med vädret och det var lika roligt som vanligt att träna med dom. Vi fikade som avslutning och tjatade om allt möjligt.

Marie & Mia, Gunnar och Plexus. Unghundarna har tränat färdigt.


   

Ingrid & Paddy


         Ingrid & Paddy som undrar vad vi ska hitta på nu.


Spex har fått en förfrågan om en parning, eller det är väl egentligen jag som är hans matte som ska få bestämma det. Jag bestämmer inte sånt själv utan frågar alltid Annika, Agrosofens kennel, hur jag ska göra för jag kan inte så mycket själv vad jag ska titta efter och jag vill ju att det ska bli så bra som möjligt för rasen så då frågar jag alltid henne och Helen. Nu tyckte dom det var ok för tiken verkade bra.

Jag pratade även med Erika, Therese, Titti och Håkan innan jag bestämde mig för att få reda på så mycket som möjligt om tiken och hennes syskon innan jag släpper till Spexen. Det har varit positiv så här långt och på måndag den 23/12 så kommer Fägrings Salty Sunshine  "Hilda" hit så att jag får träffa henne själv för att bilda mig en egen uppfattning om hur hon är och det ser jag fram emot. Med henne kommer hennes fodermatte Mikaela och det ska bli kul att träffa en ny tollarvän. Sen får vi se vad som händer och sker efter måndagen.


Det här med parningen har väl varit det stora för oss nu det sista. Vi var iväg och ögonlyste Spex på Min Veterinär i SKultorp och det var inga som helst problem med hans ögon, och han skötte sig exemplariskt där. De tyckte mycket om honom när han var så lugn och fin och att han är snygg, det vet ni ju redan.


Julen står för dörren. Jag har gjort färdigt allt idag. Alla klappar är inköpta och dagen innan jul kommer tomtarna fram och julgranen ska kläs. Sen ska skinkan griljeras och så ska den smakas på på uppesittarkvällen. Roger ska hämta in granen imorgon och den ska hämtas på vår egen mark. Jag har jobbat fredag dygn och ska jobba söndag dygn. Sen jobbar jag juldagen dygn, men sen är jag ledig länge. Ska bara klämma in en arbetsdag på nyårsdagen, annars är jag ledig t.o.m 6/1-14. Det ska bli så skönt att få lite ledigt och det känns rätt fantastiskt att få vara så pass mycket ledig i mellandagarna med tanke på mitt jobb inom vården. Det är bara att njuta.


God Jul och Gott Nytt år till er alla så länge. VI kommer att höras igen på måndag då jag måste skriva lite om Hilda och hennes besök här på Dagsberg.

 
 
Ingen bild

Malin Keno Iver

23 december 2013 13:20

Å vad spännande med parning! Känner igen det där med att fråga Annika-hon är en riktig mentor! Ha en riktigt god jul och jag ser fram emot att få läsa om Spexens ev blivande sen!

 
Ingen bild

Sus

24 december 2013 12:38

Skönt med ledigt! kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liselott - 2 december 2015 19:52


Det går sin gilla gång här hemma. Jag läser till distriktssköterska på halvfart och jobbar heltid samtidigt. Det innebär att jag hinner inte med så mycket annat just nu. Spex får inte så mycket av mig som jag hade önskat, men jag tror att han är rätt...

Av Liselott - 25 oktober 2015 19:45

Vi har varit i Hishult idag och jag gillar Hishult. Det har hittills gått rätt så bra för oss där, om vi ska tänka jaktprov. Och det kan vi göra idag, tänka jaktprov alltså. Vi kom med som 6e reserv och vi fick beskedet igår fredag. Jag gav aldrig up...

Av Liselott - 12 september 2015 23:00

Vi har fått ytterligare ett 3e pris i Elitklassen B retrieverjaktprov och jag är stolt och glad över det. Och över Spex. Domare var Leif Asp och honom tyckte jag om. Att senare höra att han har noll tolerans på ljud känns bättre än någonsin att visa ...

Av Liselott - 22 augusti 2015 23:15

Vi har startat på vårt första elitprov på dummies, och det var inte vår grej. Det fanns inte tillräckligt med motivation för att göra ett tillräckligt bra arbete på vatten och han lyssnade inte alls på mig där. Det var ett jättetrevligt och roligt pr...

Av Liselott - 1 augusti 2015 23:30

Vilken trevlig långhelg med sällskap av tollarvänner. Jag och Spex åkte upp på onsdagen innan för det är så skönt att kunna ta det lugnt några dagar innan. Jag hade bokat en stuga i Timmerbyn, men när jag kom fram så hade dom ändrat boende för mig. D...

Ovido - Quiz & Flashcards