Alla inlägg den 18 juni 2012

Av Liselott - 18 juni 2012 21:28

Så är det. Vi vilar oss i form. Det blev mycket under Ö-viks resan och vi har även tränar lite efteråt så nu behvöer lille mannen smälta allt ett tag, så vi vilar oss i form i ett par veckor. Fast han vill ju göra något emellanåt och det verkar inte räcka med promenader och cykelturer, utan han vill ha mer. Så vi tränar lite lydnad emellanåt för att göra någonting. Men det behöver vi ju också göra inför elitklassen. Just nu leker vi in momenten skick till konan, skick till rutan och det tycker han är jätteroligt. Han får ju bollen som belöning. Vi har även prövat skick till konan, skick höger apport, eller vänster apport och det tyckte han var konstigt. Han såg ju bara mittenapporten så det måste vi träna mer på. Fördelen var att det var inte svårt att få honom att förstå att han ska till konan först och sen till "uppdraget". Lille duktige mannen.

Sen tränar vi på "Z". En hel del finslip som vi måste träna på, men vi har inte bråttom. På klanhelgen ska vi träna för Niina Svartberg och hon bara måste hjälpa oss med fria följet för det är under all kritik. Sen får det ta den tid det tar att få in hela elitprogrammet för vi har ju inte bråttom så vi siktar på start våren 2013. Om allt går som jag vill.


Ikväll har vi varit och "lekt" vid vattnet. Jag kastade bollar med bollkastaren på alla möjliga sätt och vis och vi hade det bara avlappnat och roligt. Inget tvång, ingen visselpipa och några få kommandon. Sen gick vi en bit runt sjön Bjursjön och det är väldigt fint där. Trots att det regnade så var det fint.

En massa knott bara som förstörde en del av tjusningen. De fanns även om det regnade och då trodde jag att de skulle försvinna, men inte då, de fanns kvar eländena.

Jag tog en tur med bilen också för att hitta nya träningsställen och då passerade jag ett ställe jag varit vid förut, men det kom jag inte ihåg. Kände igen mig när jag var där. Har varit och kollat på något prov där för många år sedan, med vorstrarna. Dit kan man åka för att variera sina träningsställen. Och att ha någonstans att gå ut och gå på när man är less på de vanliga promenadstråken.


Det blev en trevlig kväll. Nu kanske jag inte skriver på min hemsida på ett tag då det inte kommer att hända så mycket inom den närmaste framtiden då vi ska vila oss iform. Kanske kan komma något kort inlägg då och då bara för att det ska hända något på hemsidan.


Ha det så bra alla tills vi skrivs nästa gång.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards