Alla inlägg den 9 mars 2015

Av Liselott - 9 mars 2015 23:31

Ojojoj, idag har jag blivit en erfarenhet rikare. Har varit hos en sjukgymnast för mina fötter för nu har jag ledsnat på att ha ont och vill ha hjälp att bli av med det onda fortare än att bara stretcha hemma. Vill ju ut och gå när det är så fina dagar som det varit idag, men det är inget skönt att få så ont efteråt som man får. 


Idg har jag provat på stötvågsbehandling för första gången och jag trodde att jag var smärttålig, men det var jag inte. Inte alls. Detta var en annan slags smärta som är svår att beskriva, men det gjorde så pass ont så att jag blev lite svettig. Ole, sjukgymnasten sa att det går att jämföra med VAS 7, alltså smärtskalan som mäter smärta där 0 inte gör något ont och 10 är värsta tänkbara smärta. En skala som används inom vården till ett försök att mäta smärta hos människor. 

Ole höjde trycket bara en gång, men hjälp vad ont det gjorde. Jag var så oförberedd på att det skulle göra så ont så jag blev förvånad. Nu vet jag ju det till nästa gång och är mer förberedd på det. Hoppas nu det är värt besväret alla dessa minst 5 behandlingar. En gång i veckan ett tag framöver så kanske jag blir bra sen. Hoppas hoppas!

Ovido - Quiz & Flashcards