Direktlänk till inlägg 23 maj 2014

Lag-DM Lydnad

Av Liselott - 23 maj 2014 11:15

En varm vår, eller sommardag, eller sommar vårkväll så skulle vi tävla i lag för första gången. Det har vi aldrig gjort förut och jag var nervös. Nu gällde det ju inte bara oss utan vi skulle ingå i ett lag och då var vår insats stor. Så kändes det iaf för mig.


Det var 10 lag anmälda och vi hade startgrupp 3. Fast vi startade inte alltid som nr 3 utan de hade hoppat startnumren i de olika grupperna. Det var en grupp med Lkl I och två grupper för Lkl II, a och b-gruppen. Jag och Spex hamnade i startgrupp 2b för domaren Malin Larsson och vi startade som nr två i Götenes lag. Rörigt, men ett mycket bra system för då kunde vi i lagen titta på våra lagkamrater och ingen gick samtidigt som den andra i laget. Ett kul system tycker jag.


Först ut var Barbro och så ShäferBalto i Lkl I. De nollade ett moment, men för övrigt gick dom mycket bra så det blev ett 1:a pris. En bra början.

Jag startade som nr två i Götenes grupp, men som nr ? i grupp 2b. Jag var skitnervös och i fria följet var jag jättekonstig så Spex tyckte att jag var jättekonstig, med all rätt och det var inget snyggt fritt följ. Ändå fick vi 8,5 p.

Läggandet under gång; 9 p. Transporten var svajig pga mig, igen.

Inkallningen var seg så jag fattar inte att vi kunde få en 9a här, men han höll väl samma långsamma tempo hela vägen.

Rutan en 10a för det visste jag att han skulle klara.

Apporteringen 8 p för tempot in.

Hopp sitt 7a för han la sig istället för satte sig på andra sidan hindret. Men jag genomförde momentet ändå utan att börja tjata på honom att sätta sig upp och det blev ju inte så dåliga poäng för det ändå.

Fjärren, 7,5 poäng pga extra kommandon.

Och på helhetsintrycket fick vi en 9a så vi måste ändå gjort ett gott intryck på domaren och Spex är ju söt så.....

172,5 p fick vi ihop, men det var ingen bra känsla för min egen del. Varför ska jag bli så nervös?!?!?!?


Sist ut var Britt-Marie & Smilla och de är några verkliga klippor. De fick ihop 194,5 poäng, tror jag om jag minns rätt och det såg mycket bra ut.

Så vi slutade på en tredje plats. Hurra för oss!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liselott - 2 december 2015 19:52


Det går sin gilla gång här hemma. Jag läser till distriktssköterska på halvfart och jobbar heltid samtidigt. Det innebär att jag hinner inte med så mycket annat just nu. Spex får inte så mycket av mig som jag hade önskat, men jag tror att han är rätt...

Av Liselott - 25 oktober 2015 19:45

Vi har varit i Hishult idag och jag gillar Hishult. Det har hittills gått rätt så bra för oss där, om vi ska tänka jaktprov. Och det kan vi göra idag, tänka jaktprov alltså. Vi kom med som 6e reserv och vi fick beskedet igår fredag. Jag gav aldrig up...

Av Liselott - 12 september 2015 23:00

Vi har fått ytterligare ett 3e pris i Elitklassen B retrieverjaktprov och jag är stolt och glad över det. Och över Spex. Domare var Leif Asp och honom tyckte jag om. Att senare höra att han har noll tolerans på ljud känns bättre än någonsin att visa ...

Av Liselott - 22 augusti 2015 23:15

Vi har startat på vårt första elitprov på dummies, och det var inte vår grej. Det fanns inte tillräckligt med motivation för att göra ett tillräckligt bra arbete på vatten och han lyssnade inte alls på mig där. Det var ett jättetrevligt och roligt pr...

Av Liselott - 1 augusti 2015 23:30

Vilken trevlig långhelg med sällskap av tollarvänner. Jag och Spex åkte upp på onsdagen innan för det är så skönt att kunna ta det lugnt några dagar innan. Jag hade bokat en stuga i Timmerbyn, men när jag kom fram så hade dom ändrat boende för mig. D...

Ovido - Quiz & Flashcards