Direktlänk till inlägg 3 september 2014

"Utbildningsdag" på "Jobbet"

Av Liselott - 3 september 2014 23:15

Min första dag på jobbet efter semestern blev mer än bra, och en jättebra mjukstart för mig. Ibland behöver man lite peppning av ledningen och det fick vi verkligen denna dag. Och vi hade tur med vädret också. 


Först samling på jobbet och där käkade vi frukost ihop med Frasse, som vi skulle tacka av idag då han blivit pensionär, och lite till och ff är timmis hos oss. 

Sen hade vi lite utbildning i patientsäkerhet, vilket verkar ha försvunnit lite den senaste tiden då personalen inom vården får arbeta hårt och i högt tempo. 


Därefter fick vi varsin ryggsäck där det fanns en lapp där det stog vilket lag man skulle tillhöra under dagen. Jag hamnade i detta laget:

 

Lag Trycksår ihop med Stefan, Pether, Erik och Mattias. Vi fick även en karta:

 

Där stog lite info och även en färdväg som vi skulle gå från punkt A till punkt B. Men först fick vi packa med oss lite tilltugg att ha på vägen som kaffe, te, gifflar, kex, äpplen, juice och säkert något mer. Jo, kexhoklad och vatten också. Vi fick så vi klarade oss iaf. 


Efter den utdelningen åkte vi i samlad trupp till Källby där vandringen började. Målet var lasses grotta i Husaby, alltså en väg på ca 7 km lång. Alla grupper fick olika vägar att gå, men ibland stötte vi ihop ändå. Trevligt hade vi, och varmt. 

Vi fikade under vägen och samtidigt hade vi en uppgift att lösa. 


När vi kom fram till Lasses grotta så bjöds det på lättlunch, en god bougette.

 

Vi döpte om grottan till Frasses grotta. Hihihihi


Sen slappade vi lite i det fina vädret och bara njöt av allt. 

 

Men sen var det dags för lekar. Först fick vi stå på en pressenning alla i laget och så skulle vi vända på pressenningen utan att prata med varandra och utan att sätta fötterna utanför pressenningen. Det gick bra för oss, men inte bäst. Vår taktik var att hamna i mitte någonstans i placeringen för det lag som vinner allt i dag får ordna en sådan här dag nästa år. Det är priset dom får, och vi ville inte ha det priset.


Nästa tävling var en bräda med vatten på som alla i laget skulle hålla i samtidigt och ställa ner på marken utan att spilla en droppe vatten. Först ner vann.

 


 

 Nästa lek blev en blind lek. Alla skulle ha ögonbindel och så fick vi ett långt rep i handen som alla skulle hålla i. Med detta skulle vi bilda en fyrkant utan att se hur vi gjorde. Inte lätt alls. Vår blev bra, men inte bäst. Allt enligt planerna. 

 


Den sista leken var Ebola-racet. Här skulle vi använda vår skyddsutrustning och springa stafett. Svårast var att ta på sig latexhandskarna efter att ha spritat händerna. Inte lätt alls, men kul hade vi. 

 

 

 


 

 

 

Detta Ebolarace vann vi inte heller. Perfekt! 


 

Tyckte det såg lite kul ut med alla likadana ryggsäckar som stog som svampar lite här och där. 


Sen var det dags att knalla tillbaka alla 7 km till Källby igen, men det gick fint. Att gå i grupp och snattra lite, då är det lätt att trava på. 


Väl i Källby så var det "hopp och lek". Vi satte oss på altanen och bara slappade. Skönt! Sen gick ett gäng och badade i Vänern. Inte jag, det var för kallt. Var ju bara 19 grader varmt och det är för kallt för mig. Nä, jag gick och satte mig i jaccuzin i 38 graders värme för det passade mig bättre. 

 

Jag och Cecilia njuter i det goa badet med massagestrålar. Kändes gott efter promenaden för kroppen. 


På kvällen blev det mat och avtackning av Frasse med lite bilderspel och dragspelsmusik. Jimmy hade komponerat ihop en riktigt bra text om Frasse. Han är duktig på det där. Sen blev det lite mingel och samkväm och medans kvällen ännu var ung så åkte jag hem. Skulle ju till tandläkaren tidigt på morgonen och ville få några timmars sömn innan pinan skulle vara.


Tack för denna dag! Det blev verkligen en toppenbra dag på alla sätt och vis.  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liselott - 2 december 2015 19:52


Det går sin gilla gång här hemma. Jag läser till distriktssköterska på halvfart och jobbar heltid samtidigt. Det innebär att jag hinner inte med så mycket annat just nu. Spex får inte så mycket av mig som jag hade önskat, men jag tror att han är rätt...

Av Liselott - 25 oktober 2015 19:45

Vi har varit i Hishult idag och jag gillar Hishult. Det har hittills gått rätt så bra för oss där, om vi ska tänka jaktprov. Och det kan vi göra idag, tänka jaktprov alltså. Vi kom med som 6e reserv och vi fick beskedet igår fredag. Jag gav aldrig up...

Av Liselott - 12 september 2015 23:00

Vi har fått ytterligare ett 3e pris i Elitklassen B retrieverjaktprov och jag är stolt och glad över det. Och över Spex. Domare var Leif Asp och honom tyckte jag om. Att senare höra att han har noll tolerans på ljud känns bättre än någonsin att visa ...

Av Liselott - 22 augusti 2015 23:15

Vi har startat på vårt första elitprov på dummies, och det var inte vår grej. Det fanns inte tillräckligt med motivation för att göra ett tillräckligt bra arbete på vatten och han lyssnade inte alls på mig där. Det var ett jättetrevligt och roligt pr...

Av Liselott - 1 augusti 2015 23:30

Vilken trevlig långhelg med sällskap av tollarvänner. Jag och Spex åkte upp på onsdagen innan för det är så skönt att kunna ta det lugnt några dagar innan. Jag hade bokat en stuga i Timmerbyn, men när jag kom fram så hade dom ändrat boende för mig. D...

Ovido - Quiz & Flashcards