Direktlänk till inlägg 10 september 2014

Ruben och Wilson på besök

Av Liselott - 10 september 2014 20:45

Jag har fått förmånen att hjälpa till i jaktträningen med Ruben och Wilson och deras mattar Annelie och Susanne. Ruben, Fägrings Salty Reggie är en son till Spex, och Wilson är en goldenvalp från Mighty Duck's. Båda är 6 månader nu och hur söta och duktiga som helst. 


  

Detta är Ruben. Så fin så.

  

Och detta är Wilson, en ståtlig grabb. 


Idag tränade vi på stoppsignal och på närsökssignal. För Annelie är detta med jakt helt nytt, men för Susanne är det inte det. Det är inte helt lätt med att hålla ordning på hund, pipa, kropp och händer samtidigt, men det är duktiga förare båda två. 


Hundarna är olika, men väldigt duktiga på olika vis. Mycket stabila och trevliga små gryn som jag tror mycket på i framtiden. Det är inte alltid det blir som man tänkt och det är inte alltid man vill komma in med skatten man fått tag i och då gäller det att jobba för att få den envisa valpen till sig. Här får jag och Annelie hjälpas åt och jag vet inte vem som hade roligast. 

 

     

               

 

 

Till slut blev Ruben alldeles för nyfiken och undrade vad vi höll på med egentligen. Människan är oftast listigare än hunden, vill vi tro iaf. 


 

Ruben med matte Annelie

 


 

 

WIlson med matte Susanne. Fin kontakt!


Vi kommer fortsätta träna ihop för att det är så roligt och jag är så glad att jag får följa dessa två i livet och se hur de kommer att utvecklas och bli som vuxna hundar. Det ska bli spännande att få följa Ruben och se vad det blir av Rubens son och vad han kommer att utvecklas till.   

   

 





 
 
Ingen bild

Sus

7 oktober 2014 08:22

Hahahahah jag tror faktiskt att jag hade roligast när du och Annelie kröp runt :D
Tack för att du tar dig tiden med oss! Uppskattas massor!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liselott - 2 december 2015 19:52


Det går sin gilla gång här hemma. Jag läser till distriktssköterska på halvfart och jobbar heltid samtidigt. Det innebär att jag hinner inte med så mycket annat just nu. Spex får inte så mycket av mig som jag hade önskat, men jag tror att han är rätt...

Av Liselott - 25 oktober 2015 19:45

Vi har varit i Hishult idag och jag gillar Hishult. Det har hittills gått rätt så bra för oss där, om vi ska tänka jaktprov. Och det kan vi göra idag, tänka jaktprov alltså. Vi kom med som 6e reserv och vi fick beskedet igår fredag. Jag gav aldrig up...

Av Liselott - 12 september 2015 23:00

Vi har fått ytterligare ett 3e pris i Elitklassen B retrieverjaktprov och jag är stolt och glad över det. Och över Spex. Domare var Leif Asp och honom tyckte jag om. Att senare höra att han har noll tolerans på ljud känns bättre än någonsin att visa ...

Av Liselott - 22 augusti 2015 23:15

Vi har startat på vårt första elitprov på dummies, och det var inte vår grej. Det fanns inte tillräckligt med motivation för att göra ett tillräckligt bra arbete på vatten och han lyssnade inte alls på mig där. Det var ett jättetrevligt och roligt pr...

Av Liselott - 1 augusti 2015 23:30

Vilken trevlig långhelg med sällskap av tollarvänner. Jag och Spex åkte upp på onsdagen innan för det är så skönt att kunna ta det lugnt några dagar innan. Jag hade bokat en stuga i Timmerbyn, men när jag kom fram så hade dom ändrat boende för mig. D...

Ovido - Quiz & Flashcards