Alla inlägg den 25 april 2014

Av Liselott - 25 april 2014 22:30

Det var inte med någon nöjd känsla jag gick av planen efter vår insats på årets KM i lydnad. Känslan var inte alls bra och det kändes som om han inte var med mig alls. Ändå fick vi bra poäng på 185 och kom 3a. Den som vann fick 190,5 och 2an fick 189,5 poäng så vi var inte långt efter.


Det var en mix av Lkl 1 och  2 och vi började med platsen. Inga problem där. Det var ettans plats, alltså 20 m ifrån, synlig förare och hundarna låg med 7 m mellanrum i 3 minuter. Full pott.

Sen fria följet. Det är inte bra och jag kommer inte ihåg poängen. Har nog förträngt det.

Ställande under gång gick bra, men kommer inte ihåg poängen här heller.

Inkallningen fullpott, tror jag.

Läggande u gång också full pott, tror jag.

Rutan full pott. Den gjorde han snyggt, mycket snyggt.

Hopp sitt, slarv. Han slog i hindret, men gjorde det övriga ok.

Apporteringen slarv. Segt omtag och tugg, men tuggade gjorde han inte.


Så nu är vi med i laget till DMet. Hat lite blandade känslor för det om jag vill vara med eller inte, men nu har jag bytt pass på jobbet så nu måste jag väl vara med. Kommer att tävla Lkl II, Britt-Marie och Smilla Lkl II och Barbro och Balto Lkl I. Blir bra.

DMet är 23/5 på Tomtens BHK.


Ovido - Quiz & Flashcards