Direktlänk till inlägg 15 juni 2013

Jaktträning och Hatt fest

Av Liselott - 15 juni 2013 00:00

Jakttärningen idag gick i ett avslappnat tempo för mig och Spex. Vi åkte till Lilla Bjursjön och där hade Marie ett upplägg på jaktprov för mig och Gunnar med hundarna.

Först två enkelmarkeringar på samma ställe. Sen transport och så en enkelmarkering med dold kastare. Transport igen till söket med 4 dummisar. Därefter två enkla vattenmarkeringar och till sist ett linjetag på land. Ett lagom prov så här dagen efer ett Elitlydnadsprov för oss.


Det gick väldigt bra för oss idag. Vi hade bara kul, jag och Spex och det enda som strulade var att han inte såg den ena markeringen, men vad gör väl det när vi har det roligt och avslappnat. Vattenarbetet gick riktigt bra idag och det var med glädje som Spex studsade i vattnet efter markeringarna idag.


Marie hade med fika till oss så det avslutade vi dagens träningspass med. Gott med GI-fika. Tack Marie! Blir svårt att hitta på något till Gunnar och Marie efter det de bjudit på. Gunnar bjöd på rabarberpaj med hemmagjord vaniljsås som var mycket mumsig.


På kvällen var jag och Roger i Fullösa bygdegård där mina kära kusiner Michael och Marie-Louise firade sina födelsedagar, 30 och 40 år. Vi var nästan 70 personer där, tror jag och temat för festen var hatt. Ett härligt tema. De ville inte ha några presenter utan de ville att man skulle skänka pengar till Hospice Gabriel med tanke på Maja och Michaels kompis Mattias Scherrible som båda dött i cancer, och den tanken var så jättefin.

Sen ville dom att man skulle bidra med något till baren och det kan man säga att som fick. Attans att man skulle jobba dagen efter när det fanns så mycket gratis sprit och att det var cykelavstånd till festen. Hur ofta är det det? Men så är det att jobba inom vården. Kul hade jag iaf och jag tog lite alkohol fram till klockan 20. Sen fick det vara bra och jag cyklade hem vid 22-tiden för att få lite sömn innan jag skulle upp.


Här nedan kommer lite bilder från kalaset:


 

 

Typiskt kusin Michael. Trots 40 år gammal så är han för evigt ung.


 

Söta kunsin Marie-Louise som nu har fyllt hela 30 år.


 

Och så deras bror, kusin Daniel.


 

Faster Helena är fin i sin hatt.


 

Gravida kusin Annika med sin mamma, min faster Kajsa och så min söta mamma.


 

Bror Thomas i sin hatt


 

Camilla


 

Faster Kajsa och fabror Janne


Kusin Annika och kusin Joacims flickvän Madde


   

Farbror Ulf och så Thomas L


 

Marie som är flygvärdinna för kvällen


 

Söta svägerskan Bettan i en hatt som passar henne perfekt

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liselott - 2 december 2015 19:52


Det går sin gilla gång här hemma. Jag läser till distriktssköterska på halvfart och jobbar heltid samtidigt. Det innebär att jag hinner inte med så mycket annat just nu. Spex får inte så mycket av mig som jag hade önskat, men jag tror att han är rätt...

Av Liselott - 25 oktober 2015 19:45

Vi har varit i Hishult idag och jag gillar Hishult. Det har hittills gått rätt så bra för oss där, om vi ska tänka jaktprov. Och det kan vi göra idag, tänka jaktprov alltså. Vi kom med som 6e reserv och vi fick beskedet igår fredag. Jag gav aldrig up...

Av Liselott - 12 september 2015 23:00

Vi har fått ytterligare ett 3e pris i Elitklassen B retrieverjaktprov och jag är stolt och glad över det. Och över Spex. Domare var Leif Asp och honom tyckte jag om. Att senare höra att han har noll tolerans på ljud känns bättre än någonsin att visa ...

Av Liselott - 22 augusti 2015 23:15

Vi har startat på vårt första elitprov på dummies, och det var inte vår grej. Det fanns inte tillräckligt med motivation för att göra ett tillräckligt bra arbete på vatten och han lyssnade inte alls på mig där. Det var ett jättetrevligt och roligt pr...

Av Liselott - 1 augusti 2015 23:30

Vilken trevlig långhelg med sällskap av tollarvänner. Jag och Spex åkte upp på onsdagen innan för det är så skönt att kunna ta det lugnt några dagar innan. Jag hade bokat en stuga i Timmerbyn, men när jag kom fram så hade dom ändrat boende för mig. D...

Ovido - Quiz & Flashcards