Direktlänk till inlägg 20 april 2014

Elitlydnad i Mariestad

Av Liselott - 20 april 2014 22:11

Idag kändes Spex piggare än i fredags. Men idag var det jag som slarvade. Jag gick fel vid Z och det hängde nog i resten av programmet. Sen trodde inte jag att jag skulle bli påverkad av att det var så många SM-ekipage med, men jag blev påverkad. Att gå in efter 3 SM-ekipage där Lillemor Edström gick för 304 poäng, Natalie Ädel 290 poäng (tror jag) och ytterligare någon gjorde inte saken bättre. Måste träna mer på sånt. Det är bara att ge sig ut mer så länge vi inte avtränar oss. Just nu känns det som om vi växer för varje elittävling ändå. Jag blir säkrare och då blir Spex säkrare. Så nu tar vi Tibro 1/5 och sen får vi se. Har sett ut tävlingar i Juni iaf. I maj ska vi gå Retrieverjaktprov för det vill jag också göra.


Dagens tävling då;


Sitt i grupp 10 poäng.


Platsen 8 poäng. Han rullade över på skinkorna flera gånger enligt domaren.


Fria följet 6,5 poäng alltså som vanligt.


Z 6 poäng. Jag gick fel, Spex satte sig inte och det var rörigt värre idag. Mitt fel.


Inkallningen 8 poäng. Han tog något steg för mycket.


Rutan 7. Dubbelkomando och luftigt avslut.


Apportering med dirigering 9,5 poäng. Det har verkligen blivit bra. Härligt!


Hopp apport metall 8,5 poäng. Inget att säga om.


Vittringen 9 poäng, fungerar också jättebra numera.


Fjärren 6,5 poäng. Han flyttade sig framåt. Måste träna mer på det.


Vad ska jag säga om dagens tävling. Många SM-ekipage på höga poäng. Klart jag kommer sist då. Jag var den enda som inte fick ett 1a pris. Jag måste skärpa mig på tävlingarna också. Det var inte ok idag att inte vara mer skärpt än jag var. Man lär sig alltid något på varje tävling, men detta visste jag redan om så det kan jag inte skylla på heller. Det är bara att ta nya tag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liselott - 2 december 2015 19:52


Det går sin gilla gång här hemma. Jag läser till distriktssköterska på halvfart och jobbar heltid samtidigt. Det innebär att jag hinner inte med så mycket annat just nu. Spex får inte så mycket av mig som jag hade önskat, men jag tror att han är rätt...

Av Liselott - 25 oktober 2015 19:45

Vi har varit i Hishult idag och jag gillar Hishult. Det har hittills gått rätt så bra för oss där, om vi ska tänka jaktprov. Och det kan vi göra idag, tänka jaktprov alltså. Vi kom med som 6e reserv och vi fick beskedet igår fredag. Jag gav aldrig up...

Av Liselott - 12 september 2015 23:00

Vi har fått ytterligare ett 3e pris i Elitklassen B retrieverjaktprov och jag är stolt och glad över det. Och över Spex. Domare var Leif Asp och honom tyckte jag om. Att senare höra att han har noll tolerans på ljud känns bättre än någonsin att visa ...

Av Liselott - 22 augusti 2015 23:15

Vi har startat på vårt första elitprov på dummies, och det var inte vår grej. Det fanns inte tillräckligt med motivation för att göra ett tillräckligt bra arbete på vatten och han lyssnade inte alls på mig där. Det var ett jättetrevligt och roligt pr...

Av Liselott - 1 augusti 2015 23:30

Vilken trevlig långhelg med sällskap av tollarvänner. Jag och Spex åkte upp på onsdagen innan för det är så skönt att kunna ta det lugnt några dagar innan. Jag hade bokat en stuga i Timmerbyn, men när jag kom fram så hade dom ändrat boende för mig. D...

Ovido - Quiz & Flashcards