Direktlänk till inlägg 26 oktober 2014

SSRK utställning Mjölby

Av Liselott - 26 oktober 2014 23:15

Det var inte helt lätt att ställa om från jaktprov till utställningstänk, särskilt inte efter gårdagens jaktprov. Anneli kom och hämtade oss halv 7 så vi var ute i god tid och det är skönt att inte behöva stressa. 

Maja stannade hemma hos Roger idag och där tror jag hon hade det bäst. 


Vi snattrade hela vägen till Mjölby och det var riktigt trevligt. Väl framme på plats så var det gott om plats i ridhuset och det var väldigt lugnt och tyst. Så skönt att det var så. 


Nästan direkt efter jag kommit in så var det någon som sa att jag inte skulle få ställa i jaktklass när Spex är champion, men det visade sig att det fick jag efter de nya reglerna. För mig hade det inte spelat någon roll utan championklassen hade också gått bra, men det blev jaktklassen. 


Det här var Ruben och Annelies första utställning och enligt Annelie så ville Ruben ingenting. Inte stå, inte springa, inte ha utställningskopplet på sig så hon var nervös. Strax innan det var Rubens tur så ville hon att jag skulle ställa honom, och det ställde jag ju upp på. Han är ju valp så det gör ju inget om det inte går så bra, men det gjorde det. Han var jätteduktig och skötte sig bra. Det var inte särskilt jobbigt att ställa ut honom så Annelie har gjort ett bra arbete i träningen innan. Han var ensam i sin klass, men fick ändå HP. Sen blev han BIM och det var jätteroligt. Han fick jättefin kritik, men behöver växa till sig lite. Han är ju bara 7 månader så det är ju inte så konstigt.


      

Rubens fina kritik. 


Spex var stel idag så han gick inte så bra. Det blev endast ett slätt Exelent, men det säger jag inget om. Domaren dömde rätt. Annars fick han jättefin kritik och uppförde sig jättebra i ringen. 


 


Vi stannade kvar och tittade på tollarna för Annelie ville lära sig så mycket som möjligt, och det gör man ju på att titta och fråga. Som tur var stog Perly Berge vid oss och hon kunde mer än mig så hon kunde svara Annelie på de flesta frågorna.


Sen åkte vi hem i lugn och ro och det var skönt att det inte blev så sent ikväll. Vilken rolig hundhelg det varit. Hoppas på att få fler sådana hundhelger.    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liselott - 2 december 2015 19:52


Det går sin gilla gång här hemma. Jag läser till distriktssköterska på halvfart och jobbar heltid samtidigt. Det innebär att jag hinner inte med så mycket annat just nu. Spex får inte så mycket av mig som jag hade önskat, men jag tror att han är rätt...

Av Liselott - 25 oktober 2015 19:45

Vi har varit i Hishult idag och jag gillar Hishult. Det har hittills gått rätt så bra för oss där, om vi ska tänka jaktprov. Och det kan vi göra idag, tänka jaktprov alltså. Vi kom med som 6e reserv och vi fick beskedet igår fredag. Jag gav aldrig up...

Av Liselott - 12 september 2015 23:00

Vi har fått ytterligare ett 3e pris i Elitklassen B retrieverjaktprov och jag är stolt och glad över det. Och över Spex. Domare var Leif Asp och honom tyckte jag om. Att senare höra att han har noll tolerans på ljud känns bättre än någonsin att visa ...

Av Liselott - 22 augusti 2015 23:15

Vi har startat på vårt första elitprov på dummies, och det var inte vår grej. Det fanns inte tillräckligt med motivation för att göra ett tillräckligt bra arbete på vatten och han lyssnade inte alls på mig där. Det var ett jättetrevligt och roligt pr...

Av Liselott - 1 augusti 2015 23:30

Vilken trevlig långhelg med sällskap av tollarvänner. Jag och Spex åkte upp på onsdagen innan för det är så skönt att kunna ta det lugnt några dagar innan. Jag hade bokat en stuga i Timmerbyn, men när jag kom fram så hade dom ändrat boende för mig. D...

Ovido - Quiz & Flashcards