Direktlänk till inlägg 4 juli 2012

Sammanfattning av semestern 2012

Av Liselott - 4 juli 2012 12:44

Semestern går fort och jag har inte skrivit så mycket på bloggen om vad jag gjort, och det har tagit så lång tid så de på bloggbolaget undrade om jag skulle ha kvar min blogg. Klart jag vill ha kvar den och nu är ju semestern slut och nu kan jag skriva några inlägg. Här kommer det första efter semestern.

Vad har jag gjort under mina fem veckors semester? Jo, pingsthelgen var ledig först och då hade vi grannarna på besök för att grilla. Helgen var jättefin med tanke på väder och vind. Sen har det inte varit så fint precis.

Första dagarna var jag hemma och bara varvade ner. Skönt! På onsdagen åkte jag till Örnsköldsvik, till Jennie och tollargrabbarna och det har jag ju redan skrivit om i tidigare inlägg. Och även om det WT som vi gjorde i Umeå.

Jag åkte från Ö-vik på torsdagen och direkt till Sala, till Annika, uppfödaren, och Johanna, tollarvännen som har Spex brorsa Toppen för vi skulle träna. Vad roligt det var att träffa dom. Ska försöka att lägga in lite bilder här sen från träningen. Allt med bloggen och hemsidan är ff nytt så jag håller på att vänja mig vid allt det nya.

Hos dom var jag bara en eftermiddag, men en trevlig sådan.

Därefter åkte jag till Västerås och hyrde mig en stuga till mig och Spex och där var vi från torsdag kväll till lördag lunch och vi var trötta, mycket trötta så det det enda vi gjorde var att sova, äta och gå ut och gå. Det var skönt att bara vara. På lördagen åkte vi hem. Borta bra, men hemma bäst.

Sen stannade vi hemma i en vecka drygt och gjorde många små trevliga saker. Jag höll på mycket med datorn för att lära mig allt nytt och det tar tid när man sitter vid datorn och tiden flyger bara iväg. Vädret var inte det bästa så det gjorde inget att vara inomhus så det passade bra.

Midsommarveckan tog jag, Roger och Spex husvagnen till Kungshamn för att campa där över midsaommar i goda vänners lag. Eva-Lott och Anders har sin husvagn uppställd där över säsongen och vi hälsar på dem ibland. Som nu.

Vi åkte ner och slog upp allt och sen cyklade vi ner till Kungshamn alla tre för att ta oss en öl, eller två, på en uterestaurang för Spexen var ju med. VI hamnade på Harrys och det blev en jättetrevlig och mysig kväll. Sen var vi trötta när vi kom tillbaka.

Sen kommer jag inte ihåg vad vi gjorde dag för dag, men vi hade en trevlig vecka, en mycket trevlig vecka. Vi firade midsommarafton med Eva, Anders, Patrik, Olivia, Frederika, Marcus, Kenneth och Britt-Marie och vi hade görsköj. Senare på kvällen gick vi över till Hasse och Ann-Louise som hade sin husvagn på Johannesviks camping. Ägarna till den campingen har en tollare och de stannade och pratade med oss flera gånger. De var mycket trevliga.

Helgen gick och det var ömsom sol och ömsom regn. Dagarna går fort fast man inte gör så mycket.

På måndagen åkte vi runt lite bland de närmaste orterna och kollade runt. Det ösregnade så det var inte så jätteroligt. Vi hamnade på ett stort sportvaruhus och där var vi hela eftermiddagen. Sen var vi trötta.

På tisdagen åkte vi till Smögen och gick omkring. Mysigt. Vädret var bra idag och förtältet var torrt så vi packade ihop det idag. Skönt att slippa ta upp det när man kommer hem.

Och på onsdagen åkte vi hem. På vägen stannade vi på Nordens Ark för att kolla in alla djuren. Det är bra där och vi hade tur att se många djur på nära håll. Typiskt att man inte fick med kameran när man väl kan ta på djuren i inhägnaden på nära håll. Typiskt, för det hade blivit bra foton.

Sen satte vi oss utanför husvagnen och käkade middag och vi hade det riktigt mysigt. Spex fick inte följa med in, men de hade det så bra ordnat på parkeringen utanför Nordens Ark så vi kunde ställa bilen under tak så Spex låg svalt och skönt hela tiden vi var där inne. Perfekt!

Sen var det skönt att komma hem. Som redan skrivet; borta bra, men hemma bäst.

Det sista jag gjorde på min semester var att åka till årets Klanhelg, men det kommer i ett senare inlägg.