Alla inlägg den 18 maj 2013

Av Liselott - 18 maj 2013 22:16

Jag har varit sjuk i snart 2 veckor. Pisstråkigt!!!! Men i morgon natt ska jag börja jobba igen och jag hoppas att det inte blir för tidigt så att man åker på något nytt elände. Har haft ont i luftrören i över en månad och när jag blev sjuk nu så blev det hostigare än någonsin och även förkylningssymtom. Får ju aldrig feber, men nu har jag haft nästa 38 grader i en vecka. Men nu ska det vända. Det har känts riktigt bra idag, men jag ville inte börja jobba en pingstafton natt, så jag väntar tills imorgon natt.


Det har ju inte hänt så mycket precis med något. Spex har varit några dagar hos mina föräldrar för jag har inte orkat göra något med honom, inte ens en kort promenad så de var så gulliga och tog honom åt mig. Även svärmor och svärfar har haft honom. Tur man har en snäll familj.


Och jag har legat platt fall i soffan för det mesta och sett de flesta TV-serierna som gått på dagtid och kvällstid. Jag har även sovit i soffan så att jag har kunnat sitta upp för denna förbannade hosta har varit jobbig. Dagarna har ändå gått fort och jag kan inte förstå varför. Har ju inget gjort alls och ändå går tiden fort. Ändå har jag varit rastlös och uttråkad och trött samtidigt. Jaja, inte lätt att vara klen.


Inatt fick bästa Monika, Sören och Nellie tillökning i hästfamiljen. Skorpan nedkom med ett fint hingstföl. Grattis till det så att du kan koppla av nu Monika.


Och bästa träningskompisen i lydnad har varit och tävlat lydnad i Vara-Grästorp med sin unge bc-hane Asterix och de fick ihop fina 198 poäng. Ingen dålig debut. Grattis till er!


Jag sitter och tittar på Eurovisionsshlagerfestivalen helt ensam ikväll. Roger är på grabbfest och de har åkt mopperace på dagen. Och vilken moppe han fick tag i Roger. Kolla här:


   

Men den hade hållt att åka på i 6 mil och lite till. Fin va? Mitt uttryck när jag fick se den var; åh herregud. Roligt har grabbgänget iaf.


Min bror och brorsdotter kom hit idag och hälsade på en sväng och de hade mat med till mig och till sig själva. Köttbullar och potatis med brunsås. Mums! Det är ju lördag. Vi är uppväxta med köttbullar på lördagar. Tradition från pappas familj. Ibland är det skönt och gott att bli bortskämd. Tack för det bästa bror och brorsdotter Annie.


Gunnar har även varit här idag och jag fick träffa nuförvärvet Plexus. En liten 10-veckors labbevalp. Så söt så! När han var här så kom samtidigt mina föräldrar och så mycket folk har jag inte träffat på flera dagar och vad roligt det var. Äntligen tillbaka i den normala friska världen.


Jo, när jag brorsan och Annie satt och åt så såg vi denna insekt. Läbbig va?!?! Men häftig och fin på samma gång. Vet faktiskt inte om det var en geting eller vad det var.


     


Sverige har idag gått till semifinal i HockeyVM på hemmaplan. Vet inte vilket lag de ska möta. Så intresserad är jag. Och nu får vi se hur det går för Sverige i Eurovisionsslagerfestivalen i Malmö.


Det var allt för denna gång. Ha det gott alla!

Ovido - Quiz & Flashcards