Alla inlägg den 15 oktober 2012

Av Liselott - 15 oktober 2012 15:24

Haft ledigt i 8 dagar nu och är ledig i två till. Så skön ledighet jag har och det kändes som att jag behövde den.

Har grejat hemma efter de två dagarna i skogen på älgjakt och kommit ikapp lite med de vardagliga sysslorna. Och har bakat, vilket jag inte gjort på länge.

Det dummaste jag gjort i helgen är att anmäla mig till en lydnadstävling elit. Jag är ju inte färdig än, men men. Så nu tränar vi massor på lydnaden, och ska snart iväg och träna med Britt-Marie idag. Det är ju roligt och vi får se hur vi ligger till om tre veckor.

Samma vecka är det årets sista tollingjaktprov för oss så vi tar allt på en gång. Som vanligt.

I helgen har vi varit ute och gått flera ggr jag och Spexen, trots det tråkiga vädret, men varit behaglig temp att gå i. Och vi har tränat lite trippelmarkeringar och sök.

Idag har jag hållt kurs i grundlydnad. Det var näst sista gången, alltså gång 7 av 8, och nu har det hänt saker i gruppen. Dom är jätteduktiga, allihopa, och det syns att dom lyssnat, tagit till sig och tränat för nu ser man resultaten. Så duktiga. Sista gången har vi en liten tävling i Lkl I för att dom ska få känna på tävlingsnerverna. Vi kör lottning och allt. Det ska bli roligt.

Har fått reda på att vi ska få ändrade arbetstider efter nyår. Låter sådär. Har det ju väldigt bra nu, men får åka på APT på onsdag för att få mer information. Kan ju bli bra, men.......

Ovido - Quiz & Flashcards