Alla inlägg den 18 oktober 2012

Av Liselott - 18 oktober 2012 23:10

Igår var jag och Britt-Marie i Lidköping och tränade lydnad, och det blåste nästan storm. Spex var så okoncentrerad så det var inte så roligt att träna. Hoppas inte det blir så blåsigt när vi ska tävla.

Har fått PM nu så det börjar bli verkligt. Att jag ska tävla min allra första elitlydnadstävling alltså. Hjälp! Vad har jag gett mig in på? Det återstår att se. Vi får träna vidare.

Och nu har anlningarna trillat in till Tjp i Östergötland så nu blir det lottning. Då får vi se om vi kommer med. Sist jag kollade så var vi 3 i eliten, men fler i de andra klasserna, och de kör ju alla klasser på samma dag. Undrar hur de tänker göra med lottningen? 4 i varje klass? Hm! Jag vill verkligen komma med.

Och diskussionerna går vidare på jobbet ang våra nya arbetstider. Många förslag finns, men vilka är de bästa? Vill inte jobba mer helger och mer kvällar, men så kommer det att bli. Så trist!

Sen har min uppfödare erbjudit mig att ta en valp, och jag tackade nej. Fel tid i mitt liv. Har ingen hjälp med hundvakt till 2 hundar utan att behöva åka till flera ställen för att lämna av och att hämta hundar, och det orkar jag inte just nu. Men har börjat ångra mig lite. Missar säkert en kanonbra hund som skulle passa mig som handen i handsken. Jobbigt! Men nu har jag bestämt mig. Det får bli såhär. Finns säkert en mening med detta också. Suck! Sånt är livet.

Ovido - Quiz & Flashcards