Alla inlägg den 19 januari 2013

Av Liselott - 19 januari 2013 11:15

HUR har vi kommit så långt som vi gjort egentligen?!?!? VI kan ju inte dirigeringar. Och då menar jag vi båda två. Nu har vi tränat några gånger på Tittis övningar och dom är jättebra övningar att träna dirigering på.


Jag kan inte rikta min hund rätt. Det är jättesvårt. Och min hund kan inte gå rätt. Han börjar så bra och men så viker han av från den tänkta linjen. Då rättar jag honom och så blir han osöker nästa gång om han gör rätt, om han ska gå ut eller vad jag har tänkt egentligen. Vad bra att vi kunde ta tag i detta nu i vinter så detta inte hade uppdagas till våren för då hade jag blivit stressad. Nu känner jag att vi har tid på oss och våra Tjp i Elitklass börjar ju inte förrän till hösten. Skönt! Att ha tid på sig menar jag.


VI har backat tillbaka nästan till grunden för dirigering och det är mycket som ska rättas till. Jag ska skicka rätt. Spex ska titta åt rätt håll. Han ska gå och inte stanna för att fråga förrän jag säger annat och jag ska helt ta bort peppande ord under tiden han springer. Allt detta är tänkt att vi ska få bort och få till riktigt snygga dirigeringar till hösten. Tror ni vi hinner? Gör vi inte det så får vi ta hela detta året till att träna på detta och på det andra vi behöver träna på. Jag tror att får vi till dirigeringarna på land så kommer det bli bättre med vattendirigeringarna också. Nu skyndar vi långsamt med vår träning och leker och har kul mitt i allvaret. Det får inte bli tråkigt och vi har inte tråkigt när vi tränar. Det enda Spex gnäller om är att vi tränar för kort tid, men det finns en tanke med det också. Vi ska inte träna så det blir tråkigt utan nästa gång så ska han längta till och tycka att det alltid är roligt att träna. Samma sak gäller för mig. Och vi har ff roligt på våra träningsstunder.

Ovido - Quiz & Flashcards