Alla inlägg den 27 januari 2013

Av Liselott - 27 januari 2013 21:45

SSRK ordnade en utställning i ett ridhus i Kumla. Man kan säga att det var trångt där, men finns det hjärterum så finns det stjärterum.

Jag börjar från början.


På lördagen åkte jag till Hallsberg för där bor Gunilla, Kalle och Perry och jag var bjuden till dom över natt inför utställningen. Roger var också medbjuden, men han hade opererat sitt knä på onsdagen och var inte så pigg på att hoppa omkring på kryckor mer än hemma. Han brukar även få lite ont efter några dagar och då är det jobbigt att inte vara hemma.


Gunilla och Kalle skämde verkligen bort mig den här helgen i sitt fina hus. När jag kom fram så började vi med en hundpromenad så att hundarna skulle bekanta sig med varandra och att det skulle gå att ha båda inomhus samtidigt. Det gick att ha dom inne båda två, men vi fick ha kompostgaller mellan rummen för herr Kaxige Spex fattade inte att han var gäst i huset. Han gör ju inget, men morrade på Perry om han kom för nära "hans utrymme". Pucko till hund jag har ibland.

Gunilla bjöd på grönsaker och dipp, vin till det. Lax till middag och ostbricka till kvällen. Och mycket gott vin till den riktigt fina maten. Tack så jättemycket fam Åhs för att jag fick komma till er.


På söndagen utställning. Gunilla följde med mig och var verkligen en hjälpande hand, och senare kom även Kalle och höll oss sällskap. Det var trångt där vi skulle sitta och det kändes som om man vände på sig fick man titta vart man ställde fötterna så man inte trampade på någon människa eller hund. VI knödde ner oss bland goda vänner och där stog vi sen hela tollarutställningen igenom.

Spex var ensam i championklassen där han fick exelent och ck. Skönt! Första steget avklarat. I bästa hane så var vi så nära att bli bäst, men han valde en annan hund istället. Domaren, Jan Herngren, tyckte bättre om Spex huvud, emn andra hunden vann på bättre rörelser. Attans retligt så nära vi var, men domaren dömer så vad ska man säga?!?! Ingenting. Jag var nöjd. Spex är jämn på utställningar så alltså är han väldigt fin i genomsnitt. Vad kan man vara om inte annat än stolt över sin snygging.

Sen skulle vi in om bästa jaktmeriterade championhund, och det visste jag inte ens om att vi skulle. Det var Spex mot mor Toppa och där var domaren snabb med att sätta Toppa som BIR så hon är snyggast. Kul att ha en snygg morsa, tycker Spexen, och säger stort grattis till Annika och Toppa.

Det sista så var vi med i Agrosofens uppfödargrupp och där bidrog Spex, Amigo, Gallas och Toppa till ett HP. KUL!


Gunilla och Kalle var med ända till slutet och det var väldigt trevlig, tycker jag. När tollarna var färdiga så åkte vi därifrån, till ett ställe som Gunillas träningsgäng och BHK fått tag i en inomhuslokal att göra iordning och träna i. Vilken perfekt hall att träna i. Där har dom haft tur. Vi tränade en liten stund och sen åkte vi alla tre till en restaurang för att äta lunch innan jag åkte hem .


VIlken trevlig helg jag haft i goda vänners lag. Åter igen så Tack till fam Åhs för gästfriheten!

Ovido - Quiz & Flashcards