Direktlänk till inlägg 17 september 2012

Blandträning ensamma.

Av Liselott - 17 september 2012 21:35

På klubben höll jag, Eva och Natalie en grundlydnadskurs för 14 ekipage idag. Trodde inte det skulle bli så många för vädret var inte det bästa, men sen kom solen och vi hade tur med vädret som vanligt. Skönt. Det är mycket roligare att hålla kurs i fint väder.
Och vad tiden gick fort idag. Vi hann inte allt vi hade planerat, men vi har 5 ggr så vi hinner nog.

När kursen var klar, alla hade åkt hem och jag Eva och Natalie pratat klart så tränade jag och Spex på apportering med dirigering. Idag gick det bra, men inte riktigt bra utan bättre än förra gången.
Och så blev det hopp apport med metallen och den gick riktigt bra däremot. Kul! Sen gjorde vi inte mer med lydnaden idag.

Nä, vi åkte till Lilla Bjursjön och gick en promenad. Mysigt! Jag hade med mig boll och kastare. Tanken var att träna igångar i vattnet och det gjorde vi. I det stora hela så är jag nöjd, men vi har rätt omständiga dirigeringar här. Jag får trycka honom mycket för att han ska gå ut och simma rakt ut. Det kanske berodde på att han väntade på att bollen skulle komma, men jag måste minska ner mina kommandon. Det får bli ännu ett mål till nästa år.

Vi hade en mysig stund vid sjön och vädret var ju toppen. +17 grader och sol i mitten av september. Fast det blåste mycket och gick vågor på sjön. Det brydde sig inte Spex om. Han simmade glatt ändå. Tänk vad en boll kan vara rolig. ?
Nöjda åkte vi sen hem.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liselott - 2 december 2015 19:52


Det går sin gilla gång här hemma. Jag läser till distriktssköterska på halvfart och jobbar heltid samtidigt. Det innebär att jag hinner inte med så mycket annat just nu. Spex får inte så mycket av mig som jag hade önskat, men jag tror att han är rätt...

Av Liselott - 25 oktober 2015 19:45

Vi har varit i Hishult idag och jag gillar Hishult. Det har hittills gått rätt så bra för oss där, om vi ska tänka jaktprov. Och det kan vi göra idag, tänka jaktprov alltså. Vi kom med som 6e reserv och vi fick beskedet igår fredag. Jag gav aldrig up...

Av Liselott - 12 september 2015 23:00

Vi har fått ytterligare ett 3e pris i Elitklassen B retrieverjaktprov och jag är stolt och glad över det. Och över Spex. Domare var Leif Asp och honom tyckte jag om. Att senare höra att han har noll tolerans på ljud känns bättre än någonsin att visa ...

Av Liselott - 22 augusti 2015 23:15

Vi har startat på vårt första elitprov på dummies, och det var inte vår grej. Det fanns inte tillräckligt med motivation för att göra ett tillräckligt bra arbete på vatten och han lyssnade inte alls på mig där. Det var ett jättetrevligt och roligt pr...

Av Liselott - 1 augusti 2015 23:30

Vilken trevlig långhelg med sällskap av tollarvänner. Jag och Spex åkte upp på onsdagen innan för det är så skönt att kunna ta det lugnt några dagar innan. Jag hade bokat en stuga i Timmerbyn, men när jag kom fram så hade dom ändrat boende för mig. D...

Ovido - Quiz & Flashcards