Direktlänk till inlägg 18 september 2012

En vanlig dag

Av Liselott - 18 september 2012 22:34

Finns inte mycket att skriva om idag egentligen. Vaknade till ett grått och regntungt väder och började dagen med att spilla ut tekoppen över hela köksbordet. Fick torka massor. Sen började det regna.

Jag började städa för vad annat kunde jag göra idag. Ja ja, jag vet att jag kunde dragit täcket över huvudet, men då får man inger gjort. Nu dammade jag i huset.

När jag ledsnade på städningen, eller när Spex ledsnade på att inget göra, så käkade jag först lite innan vi tog oss en cykeltur och då hade solen kommit fram. Och jag hade inget spillt den här måltiden. Det blev en härlig tur. Spex älskar att springa vid cykeln.
Innan vi for iväg så hade jag klippt klorna på lille mannen och kammat igenom hans päls. Det behövdes.

Sen hem och övergick till att putsa fönster invändigt. Dessa flugskitar. Orkade alla fönster inne. Samtidigt hade jag långkok på spisen och tvättmaskinen var igång. En effektiv dag.

Det blev väldigt bra väder så jag bestämde mig för att putsa fönstren utvändigt också och innan jag ledsnade hade jag tagit alla på framsidan. Gött! Spex fick ett fruset märgben att fördriva tiden med.

Roger kom hem och vi käkade ihop. Jag tog vin till maten idag. Gott!
Efter maten gick Spex och jag en härlig skogspromenad innan det blev mörkt på dryga timmen och vi njöt båda två av den. Blev en dusch när vi kom tillbaka för jag hade blivit väldigt varm, för att inte säga svettig.

Sen blev det kvällen framför TVn. Erika ringde och vi pratade en bra stund om allt möjligt. Trevligt!
Nu är det natti natti.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liselott - 2 december 2015 19:52


Det går sin gilla gång här hemma. Jag läser till distriktssköterska på halvfart och jobbar heltid samtidigt. Det innebär att jag hinner inte med så mycket annat just nu. Spex får inte så mycket av mig som jag hade önskat, men jag tror att han är rätt...

Av Liselott - 25 oktober 2015 19:45

Vi har varit i Hishult idag och jag gillar Hishult. Det har hittills gått rätt så bra för oss där, om vi ska tänka jaktprov. Och det kan vi göra idag, tänka jaktprov alltså. Vi kom med som 6e reserv och vi fick beskedet igår fredag. Jag gav aldrig up...

Av Liselott - 12 september 2015 23:00

Vi har fått ytterligare ett 3e pris i Elitklassen B retrieverjaktprov och jag är stolt och glad över det. Och över Spex. Domare var Leif Asp och honom tyckte jag om. Att senare höra att han har noll tolerans på ljud känns bättre än någonsin att visa ...

Av Liselott - 22 augusti 2015 23:15

Vi har startat på vårt första elitprov på dummies, och det var inte vår grej. Det fanns inte tillräckligt med motivation för att göra ett tillräckligt bra arbete på vatten och han lyssnade inte alls på mig där. Det var ett jättetrevligt och roligt pr...

Av Liselott - 1 augusti 2015 23:30

Vilken trevlig långhelg med sällskap av tollarvänner. Jag och Spex åkte upp på onsdagen innan för det är så skönt att kunna ta det lugnt några dagar innan. Jag hade bokat en stuga i Timmerbyn, men när jag kom fram så hade dom ändrat boende för mig. D...

Ovido - Quiz & Flashcards